ALGEMEEN
23 aug. 23
Voetbal International bereikt 20.000 VI PRO-abonnees
Voetbal International (VI) heeft de grens van 20.000 VI PRO-abonnees bereikt. Dit betreft betalende leden die een exclusief digitaal abonnement hebben afgesloten.
VI lanceerde begin 2017 VI PRO als digitaal alternatief voor het weekblad. VI PRO vertelt het verhaal achter het voetbalnieuws, met een combinatie van exclusieve interviews, achtergrondverhalen, analyses en financiële inzichten. Zowel in tekst als in podcasts en video’s. Abonnees op het weekblad Voetbal International hebben gratis onbeperkt toegang tot VI PRO en maken hier in grote getale gebruik van.
‘De feedback en loyaliteit van onze abonnees is essentieel’, zegt Pieter Zwart, hoofdredacteur van VI. ‘Het is inspirerend om te zien dat onze inspanningen worden gewaardeerd. Het hele jaar door, maar zeker in transferperiodes, is veel behoefte aan dagelijkse achtergronden bij het laatste voetbalnieuws. De vraag naar onze VI PRO-items, zoals tactische analyses, exclusieve interviews en reportages van Nederlandse clubs, is groot en het is mooi dat we met VI de hele dag door de
abonnees in die behoefte kunnen voorzien.’
Zwart, die samen met Freek Jansen en Peter Wekking de hoofdredactie van VI vormt, is verheugd over de ontwikkeling op digitaal vlak. ‘Met de steun van de groeiende groep digitale abonnees zetten we ons in voor kwalitatieve voetbaljournalistiek. Dat doen we met de hele redactie elke dag opnieuw en dat slaat aan. Maar we willen natuurlijk door, en meer en beter. Op alle vlakken. Zo zullen we de komende tijd bijvoorbeeld gaan experimenteren met nieuwe abonnementsvormen, zoals specifieke abonnementen voor fans van een bepaalde club.’
Voetbal International is sinds 1965 een instituut in de voetbalwereld en vierde afgelopen maandag (21 augustus) zijn 58ste verjaardag. Behalve het weekblad, dat nog altijd op de woensdag verschijnt, is VI actief op alle mogelijke platformen. Zo maakt niet alleen VI PRO, maar ook de site VI.nl een flinke groei door, terwijl VI zich ook onderscheidt met podcasts en video’s op de eigen site en kanalen als Spotify en YouTube. Daarnaast is het merk prominent zichtbaar op sociale media.