ALGEMEEN
12 feb. 24
PXR en EMM verlengen samenwerking over ESPN-beelden
Uitgever PXR en Eredivisie Media & Marketing (EMM) hebben hun samenwerking verlengd tot en met de zomer van 2025. Beide partijen werken al sinds 2016 samen. Als partner van EMM krijgen PXR-titels als Voetbal International en VoetbalPrimeur toegang tot content van ESPN en zichtbaarheid via de ESPN-kanalen.
Wout Stravers, operationeel directeur van PXR: “Het is voor Voetbal International en VoetbalPrimeur geweldig dat de samenwerking met Eredivisie Media & Marketing een vervolg krijgt. De beelden van ESPN, zowel van de actualiteit als uit het verleden, worden enorm gewaardeerd door onze bezoekers. Het is mooi dat we die dankzij de verlengde samenwerking kunnen blijven aanbieden."
Frank Rutten, Managing Director van Eredivisie Media & Marketing : “We zijn blij onze langlopende samenwerking met PXR een verder vervolg te mogen geven. De basis van ons succesvolle partnership ligt in de logische combinatie van onze merken en de wijze waarop die elkaar op relevante wijze versterken. Samen staan we al 7 jaar voor een waardevolle samenwerking en daar gaan we nu met veel enthousiasme mee verder.”
PXR
PXR is een onafhankelijk Nederlands mediabedrijf. Met Voetbal International en VoetbalPrimeur is het sterk vertegenwoordigd in sportmedia. Maar ook met thema’s rondom ouderschap, entertainment en technologie is PXR met meerdere merken actief. Zo heeft het onder meer Bright.nl en Babybytes in het portfolio.
EMM
EMM is de joint venture van The Walt Disney Company, de Eredivisie CV en de KNVB. Het bedrijf is opgericht ter exploitatie van de collectieve media- en sponsorrechten van de Eredivisieclubs. Belangrijk onderdeel van EMM is ESPN, het platform waar alle Eredivisiewedstrijden live worden uitgezonden. Ook de TOTO KNVB Beker, Keuken Kampioen Divisie en Azerion Vrouwen Eredivisie zijn te zien op ESPN.