ALGEMEEN
31 jul. 25
Lara Steenvoorden nieuwe hoofdredacteur van Women's Health
Amsterdam, 31 juli 2025 - Lara Steenvoorden is benoemd tot de nieuwe hoofdredacteur van Women’s Health. In haar nieuwe functie zal zij toezicht houden op alle redactionele inhoud op zowel print- als digitale platforms.

Steenvoorden brengt veel ervaring in zowel publishing als (digitale) marketing met zich mee. Ze werkte eerder onder meer als managing editor commerciële content bij &C van Chantal Janzen, was chef redactie online en columnist bij Kek Mama, hoofdredacteur van Me-to-We en online coördinator bij Veronica Superguide.
Met een combinatie van contentstrategie, redactionele leiding en digitale marketing is Steenvoorden een ideale match voor de hybride aanpak van Women’s Health, dat zowel een magazine uitgeeft als een online platform is.
Ernst Keyzer, algemeen directeur van PXR, over de benoeming: “Lara brengt niet alleen een bak aan ervaring mee, maar ook een frisse kijk op hoe het merk Women’s Health verder kan ontwikkelen. Haar strategische blik en creatieve energie sluiten perfect aan bij onze ambities voor het merk. Met Lara aan het roer zetten we vol in op de volgende groeifase van Women’s Health.”
“De groeipotentie is enorm en ik zie het als een eer én uitdaging om leiding en richting te mogen geven aan dit mooie merk”, zegt Steenvoorden over haar aanstelling. “Voor mij is Women’s Health een krachtig platform voor vrouwen die fysiek en mentaal in zichzelf (willen) investeren en kiezen voor een levensstijl vol energie, balans en zelfvertrouwen. Graag wil ik onderzoeken hoe we ons profiel als merk verder kunnen aanscherpen. Door nóg duidelijker te maken waar Women’s Health voor staat, en hoe we ons op een positieve, relevante en inhoudelijke manier kunnen onderscheiden binnen het brede landschap van lifestylemerken voor vrouwen.”
Steenvoorden: “Naast een magazine met inhoud en impact wil ik de dialoog met onze doelgroep verder verdiepen. Ik wil ruimte maken voor échte gesprekken. Gesprekken die raken, uitdagen en in beweging zetten. Over thema’s die ertoe doen: vrouwengezondheid, empowerment en zelfbeeld bijvoorbeeld. Zo bouwen we aan een merk dat niet alleen inspireert, maar ook versterkt.”
Sinds oktober 2024 publiceert PXR Women's Health onder licentie van Hearst. Onlangs is het online platform overgezet naar PXR nēxt, de digitale infrastructuur van PXR.
Over Women’s Health
Women’s Health is hét toonaangevende platform voor vrouwen die bewust en actief in het leven staan. Met inspirerende verhalen, praktische tips en verdiepende thema’s op het gebied van gezondheid, voeding, fitness en lifestyle bedient het merk een breed publiek. Naast het magazine heeft Women’s Health een sterk digitaal bereik via de website en social media-kanalen.
Over PXR Media
PXR Media is een toonaangevende uitgever die zich richt op gepassioneerde communities, variërend van sport en technologie tot lifestyle en wetenschap. Tot het portfolio van PXR behoren Voetbal International, VoetbalPrimeur, Autoblog, Bright, Scientias, Men’s Health, Women’s Health, Runner’s World, BabyBytes, Bicycling en VoetbalNieuws.
Over Hearst Magazines International
Hearst Magazines International, een onderdeel van Hearst Magazines, omvat meer dan 200 edities en 150 websites wereldwijd. Het portfolio van Hearst Magazines bestaat in de VS uit meer dan 25 sterke merken die hun publiek inspireren en vermaken via alle mediaplatformen. De print- en digitale middelen van Hearst Magazines bereiken maandelijks 138 miljoen lezers en websitebezoekers — dat is 54% van alle volwassenen in de VS, 52% van alle Millennials en 49% van alle Gen Z-volwassenen ouder dan 18 jaar (Bron: 2025 comScore Multi-Platform© MRI-Simmons – 03/25/F24). Het bedrijf geeft wereldwijd bijna 260 magazine-edities en 200 websites uit.
Foto: Tom Cornelissen