ALGEMEEN
18 Dec. 23
Twee miljoen unieke bezoekers in een maand voor Bright
Voor het eerst sinds de overname door PXR heeft Bright twee miljoen unieke bezoekers in één maand naar de website getrokken. De mijlpaal volgt amper twee maanden nadat het nieuwsplatform voor technologie en innovatie de barrière van één miljoen unieke bezoekers wist te slechten.
Daarmee zet Bright zijn snelle groei van 2023 voort richting het nieuwe jaar. PXR nam het platform in mei over van RTL, waar Bright deel uitmaakte van de website rtlnieuws.nl. Met de overstap naar PXR kreeg Bright weer een eigen website. De uitdaging die volgde was om de vele volgers van het platform ook weer naar Bright.nl te krijgen. Met het behalen van de twee miljoen unieke bezoekers per maand heeft Bright daar in 2023 al enorme stappen in gezet.
Er was de afgelopen tijd meer te vieren: onlangs keerde de app van Bright na drie jaar afwezigheid terug, vooralsnog voor iOS-gebruikers. Ook zijn de nieuwsbrieven weer actief, en startte het platform een nieuw WhatsApp-kanaal, op dit moment de vijfde grootste van Nederland. Met alle social media-kanalen bij elkaar telt Bright nu bijna één miljoen volgers.
Bright werd opgericht in 2005 en maakte van 2015 tot 2023 deel uit van RTL. In 2020 verdween het eigen domein en viel Bright onder de techsectie van RTL Nieuws. Met de overname door PXR in mei 2023 kreeg Bright weer een eigen omgeving.