ALGEMEEN

21 Nov. 23

F&L Media en PXR: partners voor online groei

Het Nijmeegse mediabedrijf F&L Media heeft de online advertentie-exploitatie van haar website Auto Review sinds begin 2023 ondergebracht bij PXR-dochter NextDay. Dit heeft geleid tot een forse inkomstenstijging voor de titel: de opbrengsten uit online advertenties zijn verveelvoudigd ten opzichte van 2022.

PXRNDFL 1

Commercieel directeur Roy Keijsers van F&L Media: “Voor de commerciële groei van het merk Auto Review is het van groot belang dat naast de inkomsten vanuit het magazine de advertentie-exploitatie via open web tot een significante inkomstenstroom leidt.”

“Mede daarom hebben we de redactie gevraagd nadrukkelijker consumentenbereik op auto gerelateerde onderwerpen op te bouwen, naast de autoliefhebbers die het merk oorspronkelijk altijd bediende. Dit heeft inmiddels geleid tot een verdubbeling in bereik (2,7 miljoen pageviews per maand) en een verveelvoudiging van de advertentie-inkomsten.”

Ook PXR is blij met de samenwerking: Joris Bouman, commercieel directeur van PXR: “Wij zijn al jaren gespecialiseerd in het behalen van rendement uit Online Advertising, dat is van groot belang voor de ontwikkeling en stabiliteit van onze eigen titels zoals Voetbal International, VoetbalPrimeur en GPBlog.”

“Deze dienstverlening bieden we graag aan andere Nederlandse uitgevers aan. Het inrichten van een specialistische sales organisatie die de top van de Nederlandse advertentie- en bureauwereld bedient is voor hen vaak een onrealistische ambitie, terwijl de aansluiting naar diezelfde adverteerder van levensbelang kan zijn.”

De samenwerking smaakt dan ook naar meer, getuige de aanstaande toevoeging van de F&L Media-titel iCreate Magazine.