ALGEMEEN

07 aug. 25

Voetbal International vernieuwt infrastructuur: volledige technische controle in eigen handen


Voor Voetbal International gaat een langgekoesterde wens in vervulling: vanaf augustus 2025 is de volledige technische infrastructuur achter VI.nl en de VI-app in eigen beheer. Hiermee investeren VI en uitgever PXR in een toekomstbestendig fundament voor verdere digitale groei.

VI vernieuwt website en app


De technische vernieuwing is onder de motorkap misschien niet direct zichtbaar, maar wel cruciaal voor de lange termijn. De vernieuwde infrastructuur PXR nēxt is volledig ontwikkeld door PXR en stelt VI in staat om sneller te innoveren en gebruikers beter te bedienen.

Zo profiteren gebruikers van een aantal zichtbare verbeteringen. Het is vanaf nu mogelijk om met één account in te loggen op de site, de app én de webshop. Ook is de video-content van VI beter vindbaar dankzij een nieuwe video-pagina met duidelijke categorieën en worden video’s prominenter weergegeven op de home. En de gehele ervaring is flink verbeterd: de site is sneller en vloeiender in gebruik. Op VI.nl lees je precies wat er allemaal nog meer veranderd is.

De lancering van de vernieuwde site is geen eindpunt, maar juist het begin van een nieuw hoofdstuk in de digitale ontwikkeling van VI. De komende maanden zullen ook Autoblog, Scientias en BabyBytes gemigreerd gaan worden naar PXR nēxt. VoetbalPrimeur, Bright, Men's Health, Women's Health, Runner's World, Bicycling en VoetbalNieuws.nl draaien al op deze infrastructuur.

Over PXR
PXR is een Nederlandse uitgever die zich richt op digitale en printtitels voor échte liefhebbers. Met merken als Voetbal International, Bright, Autoblog.nl en Women's Health bedient PXR een gepassioneerd publiek. PXR doet alles in eigen huis: van contentcreatie tot technische realisatie en commerciële strategie.

Over Voetbal International
Voetbal International is al sinds 1965 hét toonaangevende voetbalplatform van Nederland. Met een rijke geschiedenis, een team van topjournalisten en een sterke digitale strategie is VI de plek waar voetbalfans dagelijks terecht kunnen voor nieuws, analyses, video’s en podcasts.