ALGEMEEN

13 sep. 24

Hearst Netherlands en PXR gaan samenwerken


Hearst Netherlands en PXR gaan samenwerken. PXR gaat vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uitgeven in Nederland. De titels die onder deze overeenkomst vallen, zijn de populaire merken Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World. Met deze strategische samenwerking versterkt PXR haar groeiende portfolio in de sport- en lifestylemarkt.


Strategische aanvulling op het portfolio van PXR


De vier titels, die elk marktleider zijn binnen hun eigen segment, passen perfect in het bestaande portfolio van PXR: sport, lifestyle, technologie en automotive. Met deze samenwerking versterkt PXR haar positie als vooraanstaand uitgever binnen de sport- en lifestylewereld. PXR biedt haar lezers hiermee nog meer hoogwaardige content op het gebied van gezondheid, fitness, wielrennen en hardlopen.


Ernst Keyzer, CEO van PXR, over de samenwerking: "De toevoeging van deze sterke merken aan ons portfolio biedt enorme kansen. Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World zijn stuk voor stuk gerenommeerde titels die perfect passen bij onze missie om echte relaties met (sport)fans en community’s op te bouwen. We kijken ernaar uit om deze merken zowel in print als online naar een hoger niveau te tillen en de lezers te blijven inspireren."


"PXR is een best-in-class uitgever in Nederland en we zijn verheugd om hen te verwelkomen in ons wereldwijde netwerk van 48 licentiepartners in 47 landen", voegt Joe Martin, VP Media Licensing van Hearst Magazines International, toe.


Marscha Krouwel, CEO van Hearst Netherlands, vult aan: "We zijn verheugd om met PXR samen te werken en hen als onze licentiepartner te verwelkomen. De expertise van PXR op het gebied van (online) uitgeven van sport en lifestyle titels sluit naadloos aan bij onze merken. Door deze samenwerking kunnen we de kracht van onze iconische merken Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World verder vergroten en nog beter inspelen op de behoeften van de Nederlandse markt."


Vanaf 1 oktober 2024 gaat de samenwerking officieel van start en zal de transitie van de uitgeefactiviteiten van Hearst naar PXR gefaseerd plaatsvinden. Vanaf oktober gaat PXR de printuitgaven van de verschillende titels publiceren. In de daaropvolgende maanden wordt stapsgewijs gewerkt aan een soepele overdracht van de online activiteiten, zodat de kwaliteit en continuïteit van de magazines voor zowel lezers als adverteerders gewaarborgd blijft. Beide partijen zien deze nieuwe fase van samenwerking met vertrouwen tegemoet en streven ernaar de sport- en lifestylecommunity in Nederland verder te ontwikkelen en uit te breiden.


Over PXR


PXR is een onafhankelijk Nederlands mediabedrijf dat het uitgeven van sterke merken met goede content combineert met mediasales, innovatieve technologie en events. Met Voetbal International en VoetbalPrimeur is PXR sterk vertegenwoordigd in voetbalmedia. De afgelopen jaren heeft PXR het portfolio uitgebreid met onder andere Bright.nl, Scientias.nl en Autoblog.nl. PXR is met meerdere merken actief met thema’s rondom sport, lifestyle, technologie en automotive. PXR heeft sterke groeiambities en realiseert deze door zowel autonoom te groeien als door het doen van overnames. PXR is gevestigd in Amsterdam en telt 150 medewerkers.


Over Hearst Magazines International


Hearst Magazines International, een divisie van Hearst Magazines, is ’s werelds grootste lifestyle-uitgever en is actief in 47 landen via een netwerk van zeven ‘owned & operated’ organisaties, vijf joint ventures en 48 licentiepartners. Met meer dan 200 edities wereldwijd is het de missie van Hearst Magazines International om de impact van haar iconische merken in lokale markten te benutten en zo een wereldwijd publiek te inspireren en vermaken.


Pxr x hearst slide 16 9 blue